Gerebrand de weg op!

Onze opdrachtgever DeliXL draagt vanaf 12 juni 2017 officieel de naam Bidfood. Een naamsverandering die vele organisatorische wijzigingen met zich meebracht. Uiteraard kon een rebranding van het wagenpark niet uitblijven. Het meest zichtbare deel van de organisatie moest ook mee veranderen. Daarnaast moesten diverse communicatie-uitingen op de 15 vestigingen worden vervangen, zoals de gevelreclames.

Op 23 maart 2017 werd de naamsverandering officieel bekend gemaakt en is het project echt van start gegaan. Het beloofde een mooi expertiseproject te worden.

Doordacht van start

Eind oktober 2016 zijn wij door DeliXL benaderd. Zij legden hun veranderplannen voor en vroegen ons om mee te denken over de rebranding van het wagenpark. Bidvest (de moederorganisatie) wilde in het kader van de naamsbekendheid de naam DeliXL veranderen naar Bidfood. Om zo in Nederland en Europa bekender te worden.

In totaal moesten 380 voertuigen worden voorzien van de nieuwe bedrijfsnaam en het beeldmerk. Het hele project moest binnen 3 maanden worden geklaard en maandag 12 juni 2017 was de deadline.

Voor een dergelijk project is het noodzakelijk een goed beeld te hebben van alle voertuigen. Hiervoor werd een grondige inventarisatie gemaakt, met alle maatgegevens en beeldmateriaal. Deze gegevens werden vervolgens samengebracht in een database. Om tijdens het productieproces zoveel mogelijk verrassingen te voorkomen. Aan de hand van deze gegevens konden wij de hoeveelheden folies en benodigdheden bepalen. Waarna wij in samenspraak met DeliXL het plakschema hebben vastgesteld. Daarnaast was het voor ons mogelijk om een zo compleet mogelijke prijsopgave te doen.

Let’s get Started

Van maandag 20 maart tot en met vrijdag 9 juni 2017 is het hele wagenpark gerebrand. Dagelijks stonden alle betrokkenen met elkaar in contact. Iedere dag waren minimaal 6 plakteams onderweg en werden continue vooruit geproduceerd. Soms ontstonden nieuwe uitdagingen of moesten voertuigen uit de running. Het was een ware operatie. Uiteindelijk is het ons gelukt om naar planning alle voertuigen te voorzien van een nieuwe en frisse communicatie-uiting.

In plaats van een lang verhaal, sommen wij liever een aantal feiten en cijfers op.

  • 12 productieweken
  • 17 presentatievoertuigen
  • 12 plaklocaties
  • 6 montageteams
  • 14.000 m² folie én 3 typen folie
  • 360 voertuigen gedemonteerd én gemonteerd
  • 116 verschillende deurposities
En nu?

Onze opdracht met betrekking tot de voertuigen zit er op. Dit was een mooie opdracht en een prachtige uitdaging, maar wij zijn nog niet klaar. In de toekomst zullen wij folieschades blijven behandelen. Daarnaast is de productie van de gevelreclames in volle gang. Wij vervangen de bestaande gevelreclames, promotie-uitingen en routingselementen. Én uiteraard mogen wij onze andere opdrachtgevers niet vergeten!

Heeft u naar aanleiding van deze case een vergelijkbaar verzoek? Of wilt u meer te weten komen over onze werkwijze? Maak vrijblijvend met ons een afspraak!

 

 

Volg ons ook op LinkedInFacebook en Instagram.
Dat vinden wij leuk.