Uitbreiden door heel Nederland? Wij groeien met je mee
Als bedrijf wil je herkenbaar zijn, overal waar je je bevindt. Heb je vestigingen verspreid over verschillende locaties? Dan is het belangrijk om deze op elkaar aan te laten sluiten door de huisstijl door te voeren in de reclame-uitingen. Een eenheid in buitenreclame zorgt voor algemene herkenning van je bedrijf. Met dezelfde binnenreclame begrijpen bezoekers van iedere locatie waar zij naartoe moeten.
Woningcorporatie Woonzorg Nederland biedt toegankelijke en veilige woningen aan senioren met een zorgvraag. Deze kleurrijke wooncomplexen (ongeveer 350) zijn op steeds meer plekken in Nederland te vinden. Daar werkt ddreklame graag aan mee. Afgelopen jaar hebben wij al tientallen wooncomplexen voorzien van vernieuwde signing, zowel binnen als buiten, die aansluit op de behoeften van de bewoners en complexbeheerders.
Gevelreclame op verschillende locaties
Eenheid tussen de locaties
Door één stijl door te voeren in de binnen- en buitenreclame van de vestigingen creëer je een algemene herkenbaarheid. De huisstijl van de organisatie speelt hierbinnen een belangrijke rol. Welke kleuren, vormen en lettertypes worden toegepast? En op welke manier? Om dit in kaart te brengen ontwikkelden we voor Woonzorg een sign-huisstijlhandboek. Hierin staat per uiting wat de afmetingen zijn en hoe het algemene ontwerp eruit ziet. Door deze vaste structuur door te voeren, vormen de locaties een herkenbare eenheid. Denk aan een standaard entreebord en vaste huisnummer- en lift borden. Dit is niet alleen gunstig voor bewoners of bezoekers, maar ook belangrijk voor de vindbaarheid van de woningen voor bijvoorbeeld ambulancemedewerkers.
Bewegwijzering op verschillende locaties
Nieuwe locatie, andere mogelijkheden
Voor iedere locatie van Woonzorg ontwikkelen we een aantal vaste uitingen. Entreeborden, liftborden, een bord in de hal, de gevelreclame en buitenbewegwijzering worden standaard bij ieder complex geplaatst. Omdat elk complex anders is – het ene gebouw is ouder dan de ander en heeft een andere stijl of indeling – gaan we bij iedere locatie langs, zodat we het beste advies kunnen geven. Salesmanager Arjan bezoekt iedere Woonzorg locatie voor een startgesprek. Met de ingang als beginpunt loopt hij samen met de complexbeheerder een ronde door het gebouw, om te kijken wat nodig is en wat de mogelijkheden zijn. “Het is de bedoeling om een logisch geheel te creëren, dat van a tot z klopt”, aldus Arjan. De behoeften van de complexmedewerkers en de bewoners verschillen per complex. Daarom adviseert Arjan op locatie over extra opties, rekening houdend met de ruimte, afmetingen en materialen. “Bij de ene locatie is een complete routing aan te raden, bij een andere locatie adviseer ik om alleen een entreebord te plaatsen”, vertelt Arjan.
"Het is de bedoeling om een logisch geheel te creëren, dat van a tot z klopt"
Na bezoek verwerkt Arjan de input in een besprekingsverslag. Dit stuurt hij door naar Johan, die een offerte maakt en dtp’er Teun, die de eerste ontwerpen ontwikkelt. Deze worden ter controle opgestuurd richting de bewonersconsulente en de servicedesk van Woonzorg, zodat ddreklame zo goed mogelijk aan de verwachtingen van de klant voldoet. Bij akkoord worden de definitieve ontwerpen gemaakt en worden de uitingen geproduceerd en gemonteerd op locatie.
Lift- en huisnummerborden op verschillende locaties
Inspiratie van een andere locatie
Wanneer vestigingen verspreid zijn door het land, is het moeilijk haalbaar voor managers, directeuren of complexbeheerders om op bezoek te gaan op al deze locaties. Het zien van de mogelijkheden bij andere panden binnen de organisatie kan juist een inspiratie vormen voor nieuwe projecten. Met deze gedachte ontwikkelden we, onder andere voor het hoofdkantoor van Woonzorg, een huisstijlhandboek + presentatie met projecten op gebied van exterieur, interieur en routing. Door middel van het intranet of de mail kan deze presentatie intern gedeeld worden en zo een inspiratie vormen voor alle complexbeheerders.
Ben je klant bij ddreklame en ontvang je graag een inspiratiepresentatie? Neem gerust contact op met Arjan of Gert.
In deze blog:
Interesse?
Enthousiast?
We zouden het leuk vinden als je ons deelt!
Veelgestelde vragen
Daarvoor kun je bij ddreklame terecht!
De klantbeleving is de beleving en indruk die de klant heeft van jouw merk. De klantbeleving is gebaseerd op alle contactmomenten die de klant heeft met jouw merk. Dit betreft zowel direct contact, zoals een gesprek met een medewerker, tot indirect contact, zoals de sfeer die de klant ervaart op basis van jouw bedrijfsuitstraling (het interieur en exterieur). Ook jouw marketingactiviteiten spelen een grote rol bij de klantbeleving. De manier waarop jij jouw bedrijf in de markt positioneert heeft namelijk grote invloed op de associaties die de klant maakt met jouw merk.
Je kan de klantbeleving verbeteren door volledig in te zetten op een goede eerste indruk en sfeer. Dit betekent dat je bedrijfsuitstraling tiptop in orde moet zijn en aansluit op jouw huisstijl, visie en cultuur. Door gebruik te maken van diverse toepassingen voor binnenreclame en buitenreclame ben je al een heel eind op weg!
Voor een optimale bedrijfsuitstraling zorg je dat jouw huisstijl en missie en visie in al jouw uitingen terug komt. Denk hierbij aan opvallende lichtreclame op de gevel, wandvisuals met jouw slogan of kernwaarden, of raamfolie ter bevordering van privacy en concentratie. Zorg daarnaast met bewegwijzering voor duidelijkheid binnen jouw pand en een goede doorstroming over je terrein. Meer tips voor het creëren van een goede klantbeleving lees je op deze pagina.