Nieuwe huisstijl doorvoeren op voertuigreclame

Aleidis B.V. zet zich in voor de levering van fysieke hulpmiddelen voor mindervaliden, en is een groeiend bedrijf met een mooie missie. Die groei heeft geleid tot de uitbreiding van hun wagenpark. Aleidis heeft ddreklame ingeschakeld om de voertuigreclame in lijn te brengen met de nieuwe huisstijl. Het was een uitdagende klus! We vertellen je graag over de resultaten.

De huisstijlkleuren en stalen vaststellen

Aleidis benaderde ons met bestaande ontwerpen voor in totaal 4 bedrijfswagens en één zeilbakwagen. Deze ontwerpen waren ontwikkeld door een externe partij. Wanneer we ontwerpen aangeleverd krijgen, checken we deze altijd goed. Daarbij bleek dat o.a. dat de kleur blauw niet overeenkwam met andere middelen. Consistentie in kleurgebruik is belangrijk voor de herkenbaarheid en het neerzetten van een sterke merkidentiteit.

Daarom zijn we samen op zoek gegaan naar het perfecte ‘Aleidis-blauw’ om dit vervolgens te vertalen naar printkleuren die ook in de toekomst bruikbaar zijn. Deze kleuren zijn gekozen als de basis huisstijlkleuren van Aleidis.

Het ontwerpproces van de voertuigreclame.

Van kleurcode naar werkelijke print

Nadat we de huisstijlkleuren hadden bepaald, controleerden we of deze ook goed tot uiting kwamen wanneer deze geprint worden op de materialen. Sommige kleuren kunnen namelijk, door het gebruik van specifieke materialen, een andere tint krijgen. Omdat de voorkant van de vrachtwagen met ander materiaal is gewrapt dan we voor de zeilbak gebruiken, testten we de kleuren goed. Het resultaat: twee verschillende voertuigen voorzien van verschillende materialen waarop de kleuren mooi overeenkomen.

Het resultaat van de voertuigreclame op een vrachtwagen.

Diverse types voertuigen

De bedrijfswagens zijn voorzien van wrapfolie. Hier kozen we voor omdat het hielp bij het nauwkeurig aanbrengen van het ontwerp van de voertuigreclame en omdat daarmee ook hele carrosseriedelen konden worden bekleed. Dit zorgt voor een strak resultaat. De voorkant van de bakwagen (de cabine) is volledig gewrapt, terwijl het zeildoek voorzien is van speciale, in full colour bedrukte, zeildoekfolie.

Het wrappen van een bedrijfsbus.

Vanwege de diverse typen voertuigen was het voor onze ontwerpers een uitdaging om tot goede resultaten te komen en ze hebben het uitstekend gedaan. Daar is de klant het mee eens: “Nogmaals, complimenten voor de bussen! Gezien de variaties in carrosserie vind ik dat het resultaat er voor elke bus erg mooi uitziet!” 

Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Hier vind je meer informatie over voertuigreclame.

In dit project:

Waarom ddreklame?

Interesse?

Enthousiast?

We zouden het leuk vinden als je ons deelt!

Offerte aanvragen

Uiteraard vrijblijvend.

Uitsnede logo 3M Select Gold Specialist
Uitsnede logo Sibon