3 tips voor extra attentiewaarde

Als weggebruiker kun je er niet meer om heen: vrachtwagenreclame. Gunstig voor transportbedrijven die van de drukte op de weg willen profiteren door te adverteren. Maar in een wereld waar je tegenwoordig overal om je heen reclame ziet, is de kans op informatie-overload bij het publiek zeer realistisch. Hoe zorg je er als vervoerder dan voor dat jouw vrachtwagenreclame zich onderscheidt van anderen? En hoe zorg je er voor dat jouw vrachtwagenreclame ten alle tijden zichtbaar is, ook als het donker is buiten? We leggen het je graag uit! 

1. Gebruik retro-reflecterende reclame

Retro-reflecterende contourmarkering kan de zichtbaarheid van vrachtauto’s vergroten. Dit heeft allereerst het voordeel dat de veiligheid op de weg wordt bevorderd. Retro-reflecterende contourmarkering heeft namelijk een groot aandeel in de verkeersveiligheid. Zo kunnen deze markeringen een bijdrage leveren aan het reduceren van botsingen van voertuigen tegen de zijkant of achterkant van vrachtwagens. 

Daarnaast is het toegestaan om reflecterende reclame toe te passen op de zijkanten van het voertuig. Dit geeft de unieke mogelijkheid om je bedrijf, merk of product opvallend in de spotlights te zetten. Je vrachtwagenreclame is hierdoor dag en nacht goed zichtbaar. Let wel: bij het gebruik van reflecterende reclame is volledige contourmarkering verplicht.
Daarnaast mogen in Nederland de retro-reflecterende letters of afbeeldingen niet meer dan 1/3 deel van de totale oppervlakte binnen de omtrek van de contourmarkering uitmaken. Ook moet de reflectie van de reclame 30% minder zijn dan de reflectie van de randen. Meer weten over het aanbrengen van contourmarkering en reflecterende reclame? Vraag het aan een van onze specialisten! 

2. Maak een wisselcampagne

Als je voertuigreclame inzet, houd er dan rekening mee dat er na ca. 3 maanden verzadiging van de beeldopname optreedt. Door toevoeging van een (tijdelijk) beeld kan de attentiewaarde weer worden verhoogd. Maak hier gebruik van door een wisselcampagne in je reclameplan op te nemen. Doorgaans wissel je dan om de 3 maanden van uiting. Wanneer je wisselend wil gaan adverteren op vrachtwagens, dan is een folie met een korte levensduur al voldoende. Bij ddreklame geven we passend advies in foliekeuze en dus zorgen we ervoor dat je een folie gebruikt die qua levensduur, hechtingsduur en verwijderbaarheid past bij jouw reclame doelstelling. 

3. Gebruik contrasterende kleuren

Het contrast tussen kleuren wordt veroorzaakt door de grijswaarde die in een kleur zit. De ene kleur heeft een hogere grijswaarde dan de ander, en daardoor contrasteren ze van elkaar. Dit is ook de reden dat een kleur meer opvalt dan de ander – iets waar in het dagelijks leven veel gebruik van wordt gemaakt. Kijk maar naar de verkeersborden om je heen. Deze borden gebruiken opvallende kleuren als rood en geel om een signaal af te geven. Afhankelijk van wat je over wilt brengen met het ontwerp van jouw vrachtwagenreclame, kan je contrasterende kleuren ook terug laten komen in jouw ontwerp. Houd er echter wel rekening mee dat het gebruik van bepaalde signaalkleuren ook kan afschrikken. Dominante kleuren roepen namelijk ook vaak sterke(re) emoties op. Dit moet passend zijn bij de boodschap die je over wilt brengen.

Al met al is het vinden van de juiste kleurencombinatie voor in je ontwerp nog niet zo makkelijk. Heb je hulp nodig bij het uiteenzetten van je wensen? Dan helpen we je graag. Bij twijfel raden we je ook aan om gebruik te maken van onze AttentieWaardeMeting. Hiermee zie je direct welke beeldelementen de aandacht trekken. 

Aan de slag met vrachtwagenreclame!

Met deze tips voor extra attentiewaarde kun je hopelijk goed aan de slag. Wil je inspiratie opdoen over de mogelijkheden van voertuigreclame? Neem dan eens een kijkje op onze pagina’s over vrachtwagenreclameautoreclame en busreclame voor unieke voorbeelden.

Ben je benieuwd naar wat ddreklame voor jouw voertuigen of wagenpark kan betekenen? Twijfel dan niet en neem vrijblijvend contact op! 

In deze blog:

Waarom ddreklame?

Interesse?

Enthousiast?

We zouden het leuk vinden als je ons deelt!

Share on linkedin
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp