Bedrijf promoten op een effectieve manier: 5 tips

Wie een eigen bedrijf heeft, wil natuurlijk dat dit bedrijf succesvol is. Tevreden klanten, blije medewerkers, een mooie winst… slechts een aantal indicaties van een geslaagde onderneming. Hier gaat echter wel wat aan vooraf, want allereerst moet je natuurlijk naamsbekendheid genereren. Om te zorgen dat klanten jouw bedrijf vinden, moet je je onderneming promoten. Hoe je dat op een effectieve manier doet? Je leest het in deze blog.

1. Bedrijf promoten via sociale media

Je kunt er tegenwoordig niet meer omheen: sociale mediakanalen als Facebook, Instagram, Twitter, YouTube en LinkedIn. Met een bedrijfspagina kun jij (een gedeelte van) de miljoenen mensen die dagelijks van social media gebruikmaken, bereiken. Het is jouw visitekaartje en het brengt je in contact met potentiële klanten. Bekijk welk platform het beste bij jouw doelgroep past en deel hier regelmatig content met jouw volgers. Met kwalitatieve foto’s, infographics, quotes of vragen kun je goed aan jouw imago bouwen. Naast een gratis account aanmaken kun je op de meeste sociale mediaplatformen ook heel gericht betaald adverteren.

2. Reclame op voertuigen

Autoreclame werkt. Met een relatief kleine investering kun je op deze manier heel veel mensen bereiken. In het verkeer kan niemand om jouw reclame heen: de reclame-auto rijdt voor of naast weggebruikers, verleent ze voorrang of laat ze oversteken op het zebrapad. Bovendien heeft autoreclame een zeer doelgericht bereik: de auto rijdt immers rond in de regio waar het bedrijf actief is en waar dus ook de doelgroep zich bevindt. Promoot jouw bedrijf door je bedrijfsnaam, telefoonnummer en website te vermelden – en eventueel een probleem dat jij voor jouw klanten kunt oplossen

Autobelettering in huisstijl Profile de Fietsspecialist
Geel met witte vrachtwagenreclame

3. Verras je klanten met een actie

Mensen – en vooral Nederlanders 😉 – houden van gratis. Om je bedrijf te promoten, kun je gratis monsters uitdelen van het product dat je verkoopt, of een gratis sessie aanbieden waarin je kennis deelt. Het hangt maar net af van de dienst die jouw bedrijf levert. Een kortingsactie valt ook vaak in goede aarde en zal je de nodige mond-tot-mondreclame opleveren. Een mooie reclame display zal deze vorm van promotie versterken!

Reboard display in de vorm van een 'Instagram post' waar je achter kan gaan staan

4. Verstuur digitale nieuwsbrieven

Begin een nieuwsbrief om je huidige en potentiële klanten op de hoogte te stellen van de actuele ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. Verstuur de digitale nieuwsbrief met een vaste frequentie, bijvoorbeeld maandelijks of tweewekelijks, om je zichtbaarheid te vergroten en de binding met bestaande klanten te versterken. Je zou ook kunnen regelen dat jouw bedrijf een advertorial krijgt in een nieuwsbrief van een relevante organisatie. Als je een evenement organiseert, dan kun je hier bijvoorbeeld over schrijven in de nieuwsbrief.

5. Bedrijf promoten met buitenreclame

De gevel van jouw bedrijfspand is het visitekaartje van je bedrijf. Met unieke, duidelijk zichtbare buitenreclames kun je jouw naamsbekendheid vergroten. Kies voor vlaggen en banieren, gevelreclame, lichtreclame of reclamezuilen om jouw logo niet onopgemerkt te laten!

Gevelreclame Sjeun
Vooraanzicht vernieuwde gevelreclame

Benieuwd naar de mogelijkheden die ddreklame biedt voor het promoten van jouw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op.

In deze blog:

Waarom ddreklame?

Interesse?

Enthousiast?

We zouden het leuk vinden als je ons deelt!

Share on linkedin
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp