Ontwerp de perfecte busbestickering: tips voor een opvallende en effectieve reclame

Reclame op de weg is een effectieve manier voor het maken van promotie. Een goede reden om jouw bestelbus(sen) of touringcars te beletteren: zo ben je direct zichtbaar onder een breed publiek.

Wij zijn als reclamebedrijf gespecialiseerd in doeltreffende reclame. We delen wat belangrijke tips met je voor het bestickeren van jouw voertuig zodat jouw bedrijf goed voor de dag komt op de weg.

Blauw gewrapte touringcar met witte belettering

Gewrapte en bestickerde touringcar

1.Kleurgebruik in je bus bestickering ontwerp

Kleurgebruik is  een belangrijke factor. Met kleur trek je de aandacht op de weg. Maak gebruik van contrasterende, opvallende kleuren om de aandacht van voorbijgangers te trekken. Let er hierbij op dat de kleuren in je ontwerp voor je bus bestickering niet in elkaar overvloeien. Hierdoor wordt je tekst slecht leesbaar en kan het beeld minder opvallend zijn.

Op de weg zijn mensen maar kort met jouw reclame in contact. Je maakt met je bestickering op je bus dus heel snel duidelijk waar jouw bedrijf voor staat en wat je levert. Vertaal je boodschap dus in een paar korte, krachtige woorden en vermijd (lange) zinnen.

2. Het belang van het lettertype

Je boodschap is in beweging. Dit betekent dat hij lastiger te lezen is dan een stilstaand beeld. Een goed leesbaar lettertype is dus van essentieel belang. Fijne lettertypes vallen makkelijker weg in de achtergrond. Kies daarom voor een stevig of vetgedrukt lettertype dat in je bus bestickering goed opvalt. Zorg daarnaast voor voldoende ruimte tussen de letters  en een boodschap die leesbaar is van een afstand.

Bus bestickeren voor Vakantiepark Molenwaard - busreclame

Gewrapte bus voor Vakantiepark Molenwaard

3. Krachtige beelden

Wanneer je kiest voor het gebruik van beelden, kies dan voor een beeld dat direct in het oog springt. Sterke en opvallende beelden verrassen, laten je lachen of ontroeren je. De kracht van een goede beeldtaal is groter dan je denkt.

Bus bestickering ontwerpen

Bij ddreklame adviseren we je graag over de beste aanpak voor de bestickering en het ontwerp daarvan voor jouw bus. We kunnen zelfs een volledig gewrapte bus verzorgen – dat geeft een extra mooi effect. Samen met jou maken wij van jouw bus of touringcar een eyecatcher, waardoor je overal waar je komt meer zichtbaarheid genereert. Vraag vrijblijvend een offerte aan door contact met ons op te nemen. Dan zorgen we samen voor een prachtige uitstraling van hoogstaande kwaliteit.

 

Vraag een AttentieWaardeMeting aan

Zeker weten dat je kiest voor een boodschap die werkt?

Als het op reclame aankomt zijn de eerste paar seconde cruciaal in het trekken en vasthouden van de aandacht. Het is dus belangrijk dat je boodschap direct overkomt. Met onze AttentieWaardeMeting (AWM) kunnen we heel precies meten hoe het ontwerp gedurende de eerste 3-5 seconde door een voorbijganger wordt waargenomen. De AttentieWaardeMeting geeft inzicht in de communicatiekracht en effectiviteit van vrachtwagenreclame. Het is dan ook een uitstekend hulpmiddel om vrachtwagenreclame op de juiste manier in de communicatiemix te plaatsen.

Arjan Adriaanse

Salesmanager ddreklame

Ik vertel je graag meer over de mogelijkheden. 

In deze blog:

Waarom ddreklame?

Interesse?

Enthousiast?

We zouden het leuk vinden als je ons deelt!

Veelgestelde vragen

Daarvoor kun je bij ddreklame terecht!

De klantbeleving is de beleving en indruk die de klant heeft van jouw merk. De klantbeleving is gebaseerd op alle contactmomenten die de klant heeft met jouw merk. Dit betreft zowel direct contact, zoals een gesprek met een medewerker, tot indirect contact, zoals de sfeer die de klant ervaart op basis van jouw bedrijfsuitstraling (het interieur en exterieur). Ook jouw marketingactiviteiten spelen een grote rol bij de klantbeleving. De manier waarop jij jouw bedrijf in de markt positioneert heeft namelijk grote invloed op de associaties die de klant maakt met jouw merk.

Je kan de klantbeleving verbeteren door volledig in te zetten op een goede eerste indruk en sfeer. Dit betekent dat je bedrijfsuitstraling tiptop in orde moet zijn en aansluit op jouw huisstijl, visie en cultuur. Door gebruik te maken van diverse toepassingen voor binnenreclame en buitenreclame ben je al een heel eind op weg! 

Voor een optimale bedrijfsuitstraling zorg je dat jouw huisstijl en missie en visie in al jouw uitingen terug komt. Denk hierbij aan opvallende lichtreclame op de gevel, wandvisuals met jouw slogan of kernwaarden, of raamfolie ter bevordering van privacy en concentratie. Zorg daarnaast met bewegwijzering voor duidelijkheid binnen jouw pand en een goede doorstroming over je terrein. Meer tips voor het creëren van een goede klantbeleving lees je op deze pagina. 

Offerte aanvragen

Uiteraard vrijblijvend.

Uitsnede logo 3M Select Gold Specialist
Uitsnede logo Sibon