Vrachtwagenreclame: in 3 stappen een doordacht plan opstellen
Reclame op vrachtwagens wordt door voorbijgangers maar voor een zeer korte periode waargenomen. Het is dus belangrijk dat de reclameboodschap direct overkomt. Om dit voor elkaar te krijgen, zijn een aantal dingen van belang. We raden je aan te beginnen met het nadenken over onderstaande vragen. Vervolgens helpen we je graag bij een verdere uitwerking van jouw reclameplan.
1. Is jouw vervoersreclame onderdeel van een groter plan?
Vrachtwagenreclame is voornamelijk een ondersteunend reclamemiddel. We adviseren daarom om vrachtwagenreclame in te zetten in combinatie met andere advertentievormen. De kans is namelijk groter dat vrachtwagenreclame blijft hangen wanneer een voorbijganger de vervoersreclame herkent van een eerdere advertentie. Zo heeft de reclame ook meer effect.
2. Waar wil je reclame voor maken?
Het ontwerp van de vrachtwagen bestickering is afhankelijk van het reclamedoel. Om een succesvolle campagne op te zetten moet je dus voor jezelf bepalen waar je reclame voor wilt maken.
Er zijn verschillende soorten vrachtwagenreclame:
- Naamreclame: focus op wie ben je bent en wat je doet als bedrijf
- Product/Merkreclame: focus op de introductie van een (nieuw) product
- Actie/promotionele reclame: focus op eenvoudig verwisselbare reclame
- Thema-ondersteunende reclame: focus ligt op een grotere campagne bestaande uit meerdere reclame-uitingen, waar vrachtwagenreclame er één van is.
Het is belangrijk dat je een doelstelling hebt. Je kunt namelijk een gerichter ontwerp maken wanneer je hebt vast gesteld waarvoor je precies reclame in wilt zetten. De context speelt dus een grote rol.
3. Welke boodschap wil je overbrengen?
Bij vrachtwagenreclame moet de communicatie binnen enkele seconden tot stand komen. Daarom adviseren wij niet meer dan 3 uitingen in je reclameboodschap op te nemen. Denk dus voor jezelf na over de 3 punten die jij het belangrijkst vindt en schrijf deze op.
Aan de slag met het ontwerp
Weet jij al met welk doel je vervoersreclame in wilt zetten?
En wat voorbijgangers absoluut moeten onthouden?
Ja? Mooi!
Dan is de volgende stap nadenken over de inhoud en vormgeving. Hierbij zijn onder andere het aantal communicatieonderdelen, de kijkrichting, en de leesbaarheid van jouw reclame-uiting van belang. Om je een beeld te geven van de verschillende ontwerpen die mogelijk zijn wanneer je aan de slag gaat met vrachtwagenreclame, staan hieronder een aantal voorbeelden van reclamebeletteringen uitgevoerd door ddreklame. We geven je graag advies over wat voor ontwerp het best past bij jouw reclamedoel. Uiteraard kun je ook bij ons terecht voor hulp bij het creëren van een gewenst ontwerp.
Wil je meer informatie over het beletteren van andere voertuigen dan vrachtwagens? Dat kan! We vertellen je graag meer over autoreclame, bus- en touringcarreclame en het wrappen van onder andere bakfietsen, kranen, reclame op boten en aanhangers reclame.
Wil je onze presentatie over transportreclame ontvangen?
Vul hieronder je gegevens in!
In deze blog:
Interesse?
Enthousiast?
We zouden het leuk vinden als je ons deelt!