One way vision raamfolie voor het Slaapbankencentrum

Het Slaapbankencentrum, een product specifieke meubelzaak waar alleen slaapbanken worden verkocht, kwam in zijn zoektocht naar gevelreclame bij ddreklame terecht. Het pand gelegen op het Sliedrechtse bedrijventerrein beschikte naast ruimte om freesletters te plaatsen ook over een grote, onbenutte raampartij. Dit zette ons direct aan het denken, want ramen bieden een hoop mogelijkheden! Zo hebben we door gebruik te maken van one way vision raamfolie de merknaam op een krachtige manier versterkt. Benieuwd hoe? In dit project lees je meer over de toepassing van one way vision raamfolie en de opgeleverde voordelen voor het Slaapbankencentrum.

One way vision: wel naar buiten kijken, niet naar binnen

One way vision raamfolie – de naam zegt het al – is raamfolie waarbij je niet van buiten naar binnen kan kijken, maar wel van binnen naar buiten! Ideaal dus wanneer je inkijk wilt voorkomen of wanneer je de ruimte op ramen wilt gebruiken om producten te promoten. Hierbij lever je niet in op lichtinval en ook blijft het zicht op de buitenomgeving intact. One way vision raamfolie wordt daarom veel gebruikt op ramen van kantoorpanden, maar bijvoorbeeld ook op de ruiten van bussen. Hierdoor kunnen busreizigers zelf wel naar buiten kijken, maar kan je van buitenaf niet zien wie er in de bus zit.

One way vision raamfolie met visuals van diverse slaapbanken
Illustratie onbelemmerd zicht naar buiten

Niet van buiten naar binnen, maar wel van binnen naar buiten kijken!

Hoe het werkt

One way vision raamfolie bestaat uit een folie met honderden kleine gaatjes die licht doorlaten. Dit zorgt ervoor dat van buitenaf niet naar binnen kan worden gekeken en van binnenuit wel naar buiten. Hierbij geldt wel dat wanneer het buiten donker is en er binnen licht brand, het effect andersom werkt. Dan kan je dus van buiten wel naar binnen kijken, maar niet van binnen naar buiten. De folie wordt aan de buitenzijde van het raam aangebracht. Standaard is de binnenzijde van de folie zwart gekleurd en de buitenzijde wit. Door deze witte zijde te voorzien van een print, kan je de gewenste uitstraling creëren. En dat is dus precies wat het Slaapbankencentrum heeft gedaan!

Raamfolie waarin de kleine gaatjes duidelijk zichtbaar zijn
Monteur die bezig is met het aanbrengen van one way vision raamfolie op ruiten van slaapbankencentrum.nl

De folie bestaat uit honderden kleine gaatjes, is zwart aan de achterkant en bevat een print aan de voorzijde. 

Het eindresultaat

In totaal hebben we op 28 ramen one way vision raamfolie geplakt. Door de print op meerdere ramen te laten doorlopen, zijn er in totaal vijf unieke slaapbanken te zien. Naast dat de raamfolie van binnenuit niet zichtbaar is, komt de toegevoegde waarde voor het Slaapbankencentrum voort uit het feit dat met de afbeeldingen het winkelaanbod wordt geïllustreerd. Hierdoor ligt de nadruk op de diversiteit van het aanbod in slaapbanken en kan de klant een beter beeld vormen van wat de mogelijkheden van slaapbanken bij het Slaapbankencentrum zijn. Een goede manier dus om voor inspiratie te zorgen, zonder dat de klant ook maar binnen hoeft te zijn geweest!

Bovendien zorgt de raamfolie ervoor dat er binnen nog genoeg lichtinval is. Hierdoor is er geen sprake van een ‘opgesloten gevoel’, wat mogelijk wel het geval was geweest bij een folie met print die geen licht doorlaat (zoals bijvoorbeeld een full-color raamfolie). Dit maakt dat de sfeer in de winkel niet anders wordt ervaren dan voorheen.

Zicht naar binnen wordt beperkt door toevoeging van visuals met raamfolie
Onbelemmerd zicht naar buiten met one way vision raamfolie
Zij aanzicht van visuals op raampartij Slaapbankencentrum.nl

28 ramen voorzien van one way vision raamfolie met print, met behoudt van de lichtinval. 

In dit project:

Waarom ddreklame?

Interesse?

Enthousiast?

We zouden het leuk vinden als je ons deelt!

Share on linkedin
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp