Rebranding OogvoorOren.nl
Voor OogvoorOren.nl hebben we een huisstijl ontwikkeld in combinatie met de huisstijl van IntoEars. Dit ontwerp is toekomstbestendig en kan eenvoudig worden aangepast. Met succes hebben we hiermee landelijk 11 vestigingen een nieuwe, frisse uitstraling gegeven.
- Visueel aantrekkelijke aankleding en uitstraling van bedrijfspanden
- Toekomstbestendig ontwerp
- Duidelijkheid voor bestaande en toekomstige klanten
- Vergroting naamsbekendheid OogvoorOren.nl
Over het project
Van OogvoorOren.nl, dé audicien aan huis, kregen we de vraag om de bestaande huisstijl verder te ontwikkelen naar een huisstijl geschikt voor elk soort bedrijfsuiting. Dit in combinatie met de huisstijl van IntoEars, een zorgorganisatie gericht op gehooroplossingen. De uitdaging van het project lag in het creëren van een ontwerp waarin momenteel beide logo’s zichtbaar zijn, maar dat over twee jaar eenvoudig aangepast kan worden tot enkel OogvoorOren.nl. Met succes hebben we dit gecombineerde ontwerp gerealiseerd en landelijk 11 vestigingen een nieuwe, frisse uitstraling gegeven.
Onze aanpak
Voor deze opdracht hebben we het idee om de huisstijl van IntoEars en OogvoorOren.nl te combineren verder ontwikkeld en vormgegeven. Ons doel: eenheid creëren in uitstraling, maar met een duidelijk onderscheid tussen beide bedrijfstakken. Hierbij hielden we rekening met het feit dat het ontwerp eenvoudig te veranderen moest zijn.
Het eindresultaat
In totaal hebben we 11 vestigingen verspreid door heel Nederland voorzien van diverse raam- en deurbeletteringen, wandvisuals en bewegwijzering. Dit heeft gezorgd voor een nieuwe, frisse uitstraling. Het gerealiseerde ontwerp draagt bij aan de naamsbekendheid van OogvoorOren.nl en zorgt bovendien voor duidelijkheid onder bestaande klanten van IntoEars. Door de weergave van beide logo’s weten klanten zeker dat ze aan het juiste adres zijn en raken ze tevens bekend met de bedrijfstak OogvoorOren.nl. Daarnaast is het ontwerp toekomstbestendig en kan het eenvoudig en snel worden aangepast zodra dit gewenst is!
Enthousiast?
We zouden het leuk vinden als je ons deelt!