4 tips om originele reclame te maken

Hoe breng jij als bedrijf jouw product of dienst aan de man? Tegenwoordig horen en zien we zoveel online marketing reclames, dat we de kracht van offline reclame soms vergeten. Maar vergis je niet: dit is een hele sterke marketingstrategie. In dit artikel komen 4 originele manieren van reclame maken aan bod.

1. Gevelreclame

Gevelreclame heeft een duidelijke functie: het laat bezoekers zien waar jouw bedrijf gevestigd is. Hierdoor help je bezoekers de weg naar jouw pand te vinden én laat je potentiële klanten weten dat je er bent. Dat niet alleen, gevelreclame zorgt voor een belangrijke eerste kennismaking met jouw merk.

Gevelreclame omvat meer dan alleen de display van een logo. De grootte, plaatsing en verlichting dragen ook voor een groot deel bij aan de succesfactor van de gevelreclame. Dit samen zorgt ervoor dat je als bedrijf de juiste uitstraling afgeeft.

Raamfolie en lichtreclame op gevel GreenGoose
Blauwe freesletter in tekst Dorestede inclusief logo Woonzorg

2. Voertuigreclame

Het beschikken over visitekaartjes is één onderdeel van een marketingstrategie maar, wat nou als je er een rijdend visitekaartje van maakt? We hebben het over voertuigreclame: dé manier om een grote groep potentiële klanten te bereiken. Met deze originele manier van reclame maken vergroot je het aantal contactmomenten onder potentiële klanten en daarmee ook meteen jouw naamsbekendheid.  

Naast dat je jouw bedrijfsnaam en logo laat bedrukken is het ook aan te raden om direct te benoemen wat jij te bieden hebt, dit kan zowel visueel als tekstueel. Hoe duidelijker je bent, hoe beter de boodschap blijft hangen.

Bidfood strandauto (1) - kopie
Autobelettering Groenendijk Installaties Rechts

3. Vloerreclame

Als een bezoeker jouw pand binnenstapt, waar kijken ze dan meestal als eerste naar? Je zou het misschien niet zeggen maar, het is de vloer! Dit maakt vloerreclame een geschikt middel voor de promotie van jouw producten of het versterken van jouw merk. Met vloerdecoratie val je op en trek je de aandacht van je bezoekers.

Een tip: je kunt vloerdecoratie ook uitstekend gebruiken om de bewegwijzering aan te geven zodat bezoekers zich makkelijk door het pand kunnen navigeren.   

vloersticker Supermarkt ddrkelame
Vloersticker van Nesquik in supermarkt

4. Bezoek beurzen

De laatste in het rijtje van originele manieren van reclame maken is het deelnemen aan beurzen en evenementen. Door hier regelmatig aanwezig te zijn kun je je merk en product op een krachtige manier introduceren bij je doelgroep.

Doordat bezoekers op een persoonlijke manier kennismaken met jouw product en merk, laat je een blijvende indruk achter. Hiermee verhoog je de waarde van je bedrijf, wat zal leiden tot belangrijke leads. Om een krachtige indruk te maken, is jouw beurspresentatie van groot belang. Wist je dat ddreklame voorziet in displays en materialen voor op beurzen? Denk hierbij aan wanden, attributen, banners en flyers. Samen zorgen we ervoor dat jouw beursstand opvalt.

Hangende displays als beursmateriaal

Aan de slag

Ben je benieuwd naar wat ddreklame voor jouw bedrijf kan betekenen op het gebied van offline reclame? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over gevel-, voertuig-, of vloerreclame. Dat kan rechtstreeks aan onze salesmanager Arjan via arjan@ddreklame.nl.

Arjan Adriaanse

Salesmanager ddreklame

Ik vertel je graag over de mogelijkheden van verschillende soorten reclame. De koffie staat klaar! 

In deze blog:

Waarom ddreklame?

Interesse?

Enthousiast?

We zouden het leuk vinden als je ons deelt!