4 tips om originele reclame te maken
Hoe breng jij als bedrijf jouw product of dienst aan de man? Tegenwoordig horen en zien we zoveel online marketing reclames, dat we de kracht van offline reclame soms vergeten. Maar vergis je niet: dit is een hele sterke marketingstrategie. In dit artikel komen 4 originele soorten reclame aan bod.
1. Reclame maken: gevelreclame
Onze eerste tip wat betreft het maken van reclame is: maak gebruik van gevelreclame. Gevelreclame heeft een duidelijke functie: het laat bezoekers zien waar jouw bedrijf gevestigd is. Hierdoor help je bezoekers de weg naar jouw pand te vinden én laat je potentiële klanten weten dat je er bent. Dat niet alleen, gevelreclame zorgt voor een belangrijke eerste kennismaking met jouw merk.
Gevelreclame omvat meer dan alleen de display van een logo. De grootte, plaatsing en verlichting dragen ook voor een groot deel bij aan de succesfactor van de gevelreclame. Dit samen zorgt ervoor dat je als bedrijf de juiste uitstraling afgeeft en op een gewenste manier reclame maakt.
2. Originele manier van reclame maken: voertuigreclame
Het beschikken over visitekaartjes is één onderdeel van een marketingstrategie, maar wat nou als je er een rijdend visitekaartje van maakt? We hebben het over voertuigreclame: onze tweede tip om reclame te maken voor je bedrijf. Voertuigreclame is dé manier om een grote groep potentiële klanten te bereiken. Met deze originele manier van reclame maken vergroot je het aantal contactmomenten onder potentiële klanten en daarmee ook meteen jouw naamsbekendheid.
Naast dat je jouw bedrijfsnaam en logo laat bedrukken is het ook aan te raden om direct te benoemen wat jij te bieden hebt, dit kan zowel visueel als tekstueel. Hoe duidelijker je bent, hoe beter de boodschap blijft hangen.
3. Wees nog unieker met vloerreclame
Als een bezoeker jouw pand binnenstapt, waar kijken ze dan meestal als eerste naar? Je zou het misschien niet zeggen maar, het is de vloer! Dit maakt vloerreclame een geschikt middel en een goede tip voor het maken van reclame van jouw producten of het versterken van jouw merk. Met vloerdecoratie val je op en trek je de aandacht van je bezoekers.
Een tip voor het maken van vloerreclame: je kunt vloerdecoratie ook uitstekend gebruiken om de bewegwijzering aan te geven zodat bezoekers zich makkelijk door het pand kunnen navigeren.
4. Tip voor het maken van reclame: bezoek beurzen
De laatste tip in het rijtje van originele manieren van reclame maken is het deelnemen aan beurzen en evenementen. Door hier regelmatig aanwezig te zijn kun je je merk en product op een krachtige manier introduceren bij je doelgroep.
Doordat bezoekers op een persoonlijke manier kennismaken met jouw product en merk, laat je een blijvende indruk achter. Hiermee verhoog je de waarde van je bedrijf, wat zal leiden tot belangrijke leads. Om een krachtige indruk te maken, is jouw beurspresentatie van groot belang. Wist je dat ddreklame voorziet in displays en materialen voor op beurzen? Denk hierbij aan wanden, attributen, banners en flyers. Samen zorgen we ervoor dat jouw beursstand opvalt.
Aan de slag met het maken van originele reclame
Ben je benieuwd naar wat ddreklame voor jouw bedrijf kan betekenen op het gebied van origineel offline reclame maken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over gevel-, voertuig-, of vloerreclame. Dat kan rechtstreeks aan onze salesmanager Arjan via arjan@ddreklame.nl.
Het creëren van originele reclame kan je helpen opvallen en de aandacht trekken van je doelgroep. Hier zijn nog enkele creatieve ideeën om originele reclame te maken:
- Maak gebruik van guerrillamarketing
- Maak gebruik van storytelling
- Samenwerkingen aangaan
- Maak gebruik van humor
- Focus op visuele content
Gevelreclame is een effectieve manier om je bedrijf te promoten. Enkele tips voor het maken van reclame met gevelreclame zijn:
- Zorg voor een duidelijk en opvallend logo op je gevel.
- Denk na over de grootte, plaatsing en verlichting van de gevelreclame.
- Laat de gevelreclame aansluiten bij de uitstraling en identiteit van je merk.
- Overweeg het gebruik van creatieve materialen zoals verlichte letters of 3D-elementen.
Voertuigreclame is een creatieve manier om je bedrijf te promoten. Enkele tips voor het maken van originele reclame met voertuigreclame zijn:
- Bedruk je voertuig met je bedrijfsnaam, logo en een duidelijke boodschap.
- Zorg ervoor dat de voertuigreclame visueel aantrekkelijk en opvallend is.
- Overweeg het gebruik van opvallende kleuren en illustraties om de aandacht te trekken.
- Plaats contactinformatie zoals je website of telefoonnummer op de voertuigreclame, zodat potentiële klanten direct contact kunnen opnemen.
Vloerreclame kan een unieke manier zijn om reclame te maken voor je producten of om je merk te versterken. Hier zijn enkele suggesties voor het maken van reclame met vloerreclame:
- Gebruik vloerdecoratie om de aandacht van bezoekers te trekken wanneer ze je pand binnenkomen.
- Maak gebruik van vloerreclame om de bewegwijzering in je pand aan te geven.
- Zorg ervoor dat de vloerreclame opvalt en past bij de uitstraling van je merk.
- Overweeg het gebruik van interactieve vloerreclame, zoals bewegende beelden of geluidseffecten, om nog meer indruk te maken.
In deze blog:
Interesse?
Enthousiast?
We zouden het leuk vinden als je ons deelt!