Wat zijn de meest voorkomende soorten reclame?

Reclame, het is er in allerlei soorten en maten. Wanneer jij beter zichtbaar, vindbaar en herkenbaar wilt zijn met jouw bedrijf, is het hoog tijd om effectieve reclamemiddelen in te zetten. Maar welke soorten reclame-uitingen zijn er eigenlijk allemaal? Wij geven een volledig overzicht.

1. Binnenreclame

Als we het alleen al hebben over binnenreclame, zijn er ontzettend veel mogelijkheden. Binnenreclame is niet alleen maar voor het oog, maar ook voor de beleving van de klant of gast prettig. Door middel van binnenreclame creëer je namelijk de sfeer die je wilt neerzetten voor je klanten, bezoekers en medewerkers. De meest voorkomende soorten reclame voor binnen zijn onder te verdelen in de volgende categorieën.

Wandbekleding

Wandbekleding is een verrijking voor het interieur, waarmee je een gewenst gevoel kunt oproepen. Het brengt sfeer in een ruimte en geeft daarnaast een professionele uitstraling.

Wandpaneel met full color print met daarop tandartsen en assistenten
3D letters en magneetfolie

Vloerreclame

Reclame op de vloer is een unieke manier om de aandacht van je bezoekers en klanten te trekken. Vloerreclame kan dienen als decoratie en promotie, maar ook als bewegwijzering.

Roze vloersticker met opschrift 'de voordeligste bouwmarkt van Nederland'
Sport 2000 Vloersticker

Raambestickering en belettering

Decoratieve raamfolie zorgt ervoor dat je ruimtes op een aantrekkelijke en creatieve manier kunt afbakenen, om meer privacy te creëren. Het is mogelijk om patronen en teksten op te nemen in de raambelettering. Daarnaast laat raambestickering geen lijmresten achter.

Raamfolie bij OogvoorOren.nl
Aanduiding lokaal 1.17

Displays

Een display is een geschikt promotiemiddel dat op veel verschillende manieren kan worden ingezet. Je kunt een display op een gewenste locatie binnen het bedrijf plaatsen, waardoor een boodschap extra opvalt. Wil je bijvoorbeeld een enquête ingevuld hebben? Dan vergroot je de kans op interactie met een display.

Winkelschap display ter tentoonstelling producten
Reboard display in de vorm van een 'Instagram post' waar je achter kan gaan staan

2. Buitenreclame

Naast dat buitenreclame de zichtbaarheid en vindbaarheid van jouw bedrijfspand of winkel verbetert, draagt het bij aan jouw naamsbekendheid. De volgende soorten buitenreclame zijn onder andere mogelijk:

Gevelreclame

Gevelreclame is een effectieve vorm van reclame langs de weg. De naam zegt het al: dit is reclame op de gevel van een pand. Het gaat in dit geval om reclame op je eigen pand. 

Doosletters de Jong Duke (fotomoment: overdag)
Groen gevelbord voor baneninhetgroen.nl

Lichtreclame

Dit is ook een vorm van gevelreclame. Met lichtreclame val je buiten goed op in het donker met jouw bedrijfspand. Lichtreclame heb je, net als gevelreclame, in verschillende vormen. Denk hierbij aan verlichte doosletters, neonverlichting, of lichtlijnen.

Gevelbord met uitgesnede bedrijfsnaam waar het logo en en de bedrijfsnaam in wordt uitgelicht
Oranje oplichtende lichtbak voor Jansen Rioolreiniging

Reclamezuilen

Een reclamezuil is een visitekaartje van je bedrijf waarmee je de vindbaarheid verbetert in de buurt van jouw pand. Wanneer bezoekers het terrein oprijden waar jouw bedrijf te vinden is, dan is dit het eerste contactpunt dat zij hebben.

Blauwe reclamezuil met uitgefreesde letters
Oranje met witte reclamezuil met pijl richting de ingang

Vlaggen en banieren

Een vlag of banier is een creatieve manier om aandacht te trekken van voorbijgangers. Daarnaast kan het als herkenningspunt van je bedrijf dienen. 

Blauwe banieren geplaatst op gebouw
Blauwe banieren

3. Bewegwijzering

Bewegwijzering wordt gebruikt om de route in en rondom een bedrijfspand aan te duiden. Hiermee voorkom je dat klanten, leveranciers en bezoekers lang moeten zoeken naar een bepaald product of de juiste ruimte. Bewegwijzering vergroot dus het gemak waarmee mensen zich kunnen oriënteren. Daarnaast zorgt het voor een professionele uitstraling en is het een effectieve manier van branding.

Zwart portaalbord met witte letter op terrein Reehorst
Wandbord met informatie indeling verdiepingen bij Woonzorg Nederland

4. Reclame op voertuigen

Tot slot is reclame op voertuigen een van de meest voorkomende vormen van promotie. Het is de ideale manier om een divers publiek te bereiken waarbij je een voertuig gebruikt als rijdend visitekaartje. Autoreclame, vrachtwagenreclame en busreclame zijn onder andere vormen van voertuigreclame. Doordat een voertuig altijd onderweg is, bereik je veel mensen met jouw reclame-uiting.

Vrachtwagenreclame voor diverse producten van Leev
Twee elektrische voertuigen voorzien van autobelettering

Effectieve reclame voor jouw bedrijfspand

Behoefte om te sparren over de mogelijkheden? We denken graag met je mee en maken vrijblijvend een offerte op maat. We staan bekend om onze persoonlijke aanpak en advies. Schroom dus niet om je vragen en ideeën met ons te delen en neem contact met ons.

Vragen naar aanleiding van deze informatie? Stel deze dan gerust! Dat kan rechtstreeks aan onze salesmanager Arjan via arjan@ddreklame.nl.

Arjan Adriaanse

Salesmanager ddreklame

Ik vertel je graag over de mogelijkheden van verschillende soorten reclame. De koffie staat klaar! 

In deze blog:

Waarom ddreklame?

Interesse?

Enthousiast?

We zouden het leuk vinden als je ons deelt!