3 leuke soorten reclames die top of mind blijven
Reclames gebruikt men al ontzettend lang om als merk op te vallen. Ze zijn er dan ook in allerlei soorten en maten. Denk aan reclames op een grote poster, in de krant of op je mobiele telefoon. Toch blijft de ene reclame beter hangen dan de andere. Een goede en vooral leuke reclame is dus erg belangrijk om top of mind te blijven bij de klant. Wij vertellen je welke soorten reclames je gaan helpen om op te vallen bij je doelgroep.
Het doel van reclame
Zoals we in de intro al zeiden, bestaan er veel verschillende soorten reclames: van reclames langs de weg tot online reclames en nog veel meer. Vaak associëren mensen reclames met iets irritants, vooral als het om televisiereclames gaat. Echter blijkt in de praktijk dat reclames weldegelijk effectief zijn, en dat mensen leuke reclames eigenlijk juist goed kunnen waarderen. De klant keert dankzij reclames namelijk sneller terug naar een bedrijf en het kan ervoor zorgen dat een positieve associatie met jouw merk wordt gevormd. Maar wat zijn nu de leukste vormen van reclame om toe te passen? Wij geven je een paar ideeën.
1. Reclame op auto’s
Reclame zie je vaak op voertuigen voorbij komen. Denk aan reclame op de tram of de bus. Hier staat bijvoorbeeld reclame op voor een nieuwe (tv-)show of reclame voor een bepaalde internetprovider. Ook zie je steeds vaker reclame op auto’s. Niet alleen bedrijven maken hier gebruik van, maar ook particulieren. Autoreclame is een hele effectieve manier van reclame maken, omdat je hierbij veel contactmomenten met het publiek hebt en zo in een bepaalde regio een hoge zichtbaarheid genereerd. Zie het als een rijdend visitekaartje!
2. Reclame op displays
Wij geloven als geen ander in de kracht van out of home reclame: reclame die je onderweg tegenkomt en waar je niet om heen kunt. Ook vinden we reclames die gebruik maken van digitale mogelijkheden erg sterk. In een digital signage stand komen deze twee krachten samen! Dit zijn digitale reclameborden die je vaak tegenkomt in steden, of langs de weg, maar ook binnen zoals in winkels of restaurants. Op een digitale display kunnen horecazaken hun menu tonen, en kunnen winkels hun klanten helpen met zoeken naar hun ideale product. De functie van de digital signage stand kan worden aangepast op jouw wensen en behoeften. Deze reclamevorm is extra leuk doordat je bewegend beeld kan tonen. Hierdoor val je dus éxtra op!
3. Lichtreclame
Wanneer je als merk wilt opvallen in het donker, dan is lichtreclame en hele goede optie. Met reclame die licht geeft in het donker voorkom je namelijk dat je reclame in het niet valt. Deze manier van reclame maken valt ook te combineren met andere soorten reclame. Denk aan lichtlijnen rondom en achter een poster of gevelbord. Overdag is misschien alleen de poster te zien, maar in het donker zie je ook andere toevoegingen door het licht. Kies zelfs voor retro lichtreclame voor een speels jaren 50 effect. De mogelijkheden zijn eindeloos. Creatief werken met licht is daarom een leuke én originele manier van reclame maken. Zo bewijst ook onderstaand voertuig:
Er bestaan ontzettend veel manieren om reclame te maken. De één slaat beter aan dan de andere, maar een leuke en originele reclame doet het gegarandeerd goed bij de klant. Top of mind blijven met jouw reclame en ervoor zorgen dat de klant terugkeert, dat is precies wat je wil bereiken. Wees daarom creatief, en laat ons je helpen met het realiseren van jouw reclame ideeën!
Wil je meer weten over onze verschillende soorten reclame of ben je benieuwd naar onze reclame maken tips? Neem dan gerust contact met ons op!
In deze blog:
Interesse?
Enthousiast?
We zouden het leuk vinden als je ons deelt!