Dit effect heeft sterke visuele reclame op jouw bedrijf
Het inzetten van visuele reclame kan jouw bedrijf op verschillende manieren verder helpen. Veel te vaak wordt gedacht dat visuele reclame slechts weinig effect heeft – dat het een druppel op de gloeiende plaat is. Maar dat is onterecht! Visuele reclame kan ervoor zorgen dat jouw bedrijf zich in de kijker speelt. In deze blog delen we het positieve effect van visuele reclame wanneer je dit inzet voor jouw bedrijf.
Wat verstaan we onder visuele reclame?
Met visuele reclame, ook wel visuele communicatie genoemd, doelen we op de soorten reclame-uitingen die ervoor zorgen dat jouw bedrijf onder de aandacht komt. Dat kan op verschillende manieren. Op of langs de weg kom je bijvoorbeeld ontelbare voorbeelden tegen – denk aan gevelbelettering, gevelborden, raamstickers, lichtreclame, spandoeken, banieren of zelfs autobelettering. Maar ook kleinschaliger kun je sterke visuele reclame inzetten: stickers, posters, de inrichting van je bedrijf, of bewegwijzering op het bedrijventerrein of binnen het pand. Onze ervaren medewerkers nemen de opties graag met je door. Maar wat zijn nou precies de positieve aspecten van visuele reclame?
Opvallen bij je doelgroep
Met visuele reclame val je op. Ons zicht is het allerbelangrijkste zintuig en staat daarom altijd op scherp. Visuele reclame trekt veel sneller de aandacht dan welk ander soort reclame dan ook. Daarom is het altijd een goed idee om het in te zetten. Belangrijk bij sterke visuele reclame is dat je heel goed nadenkt over het verhaal dat je wilt vertellen. Wij denken hierover graag met je mee. Welke beeldtaal past bijvoorbeeld het beste bij jouw product? En hoe trekken we de huisstijl van je bedrijf zoveel mogelijk door in alle visuele reclame die we gaan inzetten? Op deze en nog meer vragen bieden we je graag het juiste antwoord.
De invloed op je merkimago
De reclame die je maakt als bedrijf straalt direct af op jouw product, dienst of merk. Dat betekent dat je je merkimago op verschillende manieren kunt beïnvloeden. Door taalgebruik, kleurgebruik en het medium dat je gebruikt om de visuele reclame te verspreiden, ontwikkelen potentiële klanten een bepaald beeld bij jouw merk en zijn ze meer geneigd om je product of dienst aan te schaffen. Met de juiste strategie kan dit effect van reclame dus zeer positief uitpakken.
Het effect van reclame op koopgedrag
Met visuele reclame heb je de mogelijkheid het koopgedrag van de consument te beïnvloeden. Het brein van iemand die de reclame ziet, slaat de prikkels die die persoon voelt bij het zien van de reclame direct op. Wanneer zij op een later moment het product weer tegenkomen, worden die onbewuste prikkels meteen doorgestuurd naar het bewuste deel van je brein. Door visuele reclame slim in te zetten zorg je ervoor dat meer consumenten jouw product of dienst zullen aanschaffen of gebruiken.
Aan de slag!
Wil jij de visuele reclame voor jouw bedrijf naar een hoger level tillen? Of weten wat de andere manieren zijn hoe je reclame maakt voor je bedrijf? Het team van ddreklame denkt graag met je mee over verschillende manieren waarop jouw bedrijf visuele communicatie in kan zetten. Contact opnemen of vragen? Stel ze direct aan onze salesmanager Arjan via arjan@ddreklame.nl.
In deze blog:
Interesse?
Enthousiast?
We zouden het leuk vinden als je ons deelt!