Waar moet je aan denken als je reclame wilt maken met het product van je opdrachtgever?

Ben jij wagenparkbeheerder en wil jij productreclame voor opdrachtgevers maken? Dan wil je natuurlijk dat dat zo soepel mogelijk verloopt! In deze blog nemen we 7 tips met je door, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. 

1. Maak duidelijke afspraken

Maak duidelijke afspraken met de opdrachtgever over wie verantwoordelijk is voor het ontwerp, het aanleveren van bestanden, de tijdsduur van de reclame, schadeherstel, kosten rondom verwijderen van folie, onderhoud en wassen. Zo voorkom je gedoe achteraf. 

2. Geen conflicting accounts

Maak je met jouw voertuigen reclame voor diverse opdrachtgevers? Controleer dan of je geen conflicting accounts hebt. Rijden met advertenties voor concurrerende producten kan wellicht niet geaccepteerd worden door jouw opdrachtgever(s). 

3. Benodigde informatie voor het ontwerp

Als de opdrachtgever voor het ontwerp zorgt, voorzie hem dan van de juiste informatie. De volgende informatie kan van pas komen bij het ontwerpen van voertuigreclame:  

  • Werktekening met maatvoering van de vrachtwagen buitenwerks en binnen de carrosserieranden.
  • Maak foto’s van het voertuig waarop reclame wordt geplakt: recht van voren, van de zijkanten en de achterkant. Maak ook detailfoto’s van de carrosserieranden.
  • Geef aan wat de ondergrond van de bakwagen/oplegger is (glad, geribbeld, aluminiumlamellen, polyester etc.)
  • Heb je een zeiltrailer als basis, realiseer je dan dat je met twee partijen te maken hebt. Breng van te voren de zeilmaker en de signmaker met elkaar in contact.
  • Geef aan als er elementen op de carrosserie zitten die niet beplakt mogen worden (bijv. stootplaten).
  • Informeer je klant over de RDW-regels (verplichte contourmarkering).
Grafisch vormgever aan het werk met het voorbereiden van vrachtwagenreclame
Grafisch vormgever bezig met een ontwerp voor vrachtwagenreclame

4. Schadevrije voertuigen

Zorg dat je voertuigen schoon en schadevrij zijn. Onverzorgde voertuigen werken tegen je.

5. Houd rekening met debeletteren

Een nieuwe belettering kan niet over een oude uiting aangebracht worden.
Het debeletteren kan een flinke kostenpost zijn. Maak hier dus goede afspraken over. 

6. Mogelijkheid extra advies

Adviseer je opdrachtgever voordat ze met het ontwerp beginnen om contact op te          nemen met ddreklame. Wij geven graag advies over het op juiste manier opmaken van bestanden. Bovendien kun je de opdrachtgever attenderen op onderstaande informatie: 

7. Voorwaarden voor plakken op locatie

Mocht de voorkeur uitgaan naar het aanbrengen van reclame op locatie, dan kan dat onder de volgende voorwaarden: 

  • Voldoende daglicht of verlichting.
  • Electra/stopcontacten aanwezig.
  • Rondom het voertuig minimaal 2 meter werkruimte.
  • Minimale werktemperatuur 10 graden Celsius. Dit is belangrijk voor een goede hechting van de folie. 
  • Sanitaire voorziening aanwezig.

Heb je hier liever geen omkijken naar? Dan plakken wij jouw voertuig net zo graag bij ons in de bedrijfshal! We hebben beschikking over een ruime productiehal waar we meerdere vrachtwagens kunnen plaatsen en van reclame kunnen voorzien. 

Ben je benieuwd naar wat ddreklame voor jouw wagenpark kan betekenen? Twijfel dan niet en neem vrijblijvend contact op! Wil je voorbeelden bekijken van voertuigrelame door ddreklame? Neem dan eens een kijkje op onze pagina’s over vrachtwagenreclame, autoreclame en busreclame

In deze blog:

Waarom ddreklame?

Interesse?

Enthousiast?

We zouden het leuk vinden als je ons deelt!

Offerte aanvragen

Uiteraard vrijblijvend.

Uitsnede logo 3M Select Gold Specialist
Uitsnede logo Sibon