Over de effecten en het nut van reclame zijn vele meningen. Een feit is dat iedere consument wordt beïnvloed door reclame en promotionele uitingen. Bewust en onbewust. Studio STT publiceerde een interessant artikel over de effecten van reclame. Een artikel dat iedere professional binnen reclame of visuele communicatie zou moeten lezen.

“Consumenten geven het niet graag toe, maar de invloed van reclame voltrekt zich grotendeels buiten ons bewustzijn. Niet gek ook, want dagelijks worden we bestookt met ontelbare prikkels en keuzes die we onmogelijk rationeel kunnen verwerken. Slenterend door de winkel laten consumenten hun koopgedrag dan ook lekker de vrije loop, aangestuurd door automatische processen, zoals gevoel, gewoontes en toevallige triggers uit de directe omgeving.”

“Veel reclame beïnvloedt ons zonder dat we het doorhebben. Ze leiden de aandacht af van subtiele emotionele elementen, zodat deze na herhaalde exposure in de hersenen met het merk worden geassocieerd.”

Lees het gehele artikel op de website van Studio STT.

Team ddreklame

Terug naar nieuws

Bron: Studio STT

 

Volg ons ook op LinkedIn, Facebook en Instagram.
Dat vinden wij leuk.